ALLAH Neden Kadın Peygamber Göndermemiştir?
“(Ey Resûlüm!) senden önce de kendilerine vahyeder olduğumuz erkeklerden başkasını (peygamber) göndermedik. (Ve siz ey müşrikler) eğer bilmiyorsanız o halde ehl-i zikre (iyi bilenlere) sorun!” (Nahl/43)
Kadının mizacı peygamberlik vazifesine uygun değildir
Peygamberlik vazifesinin elbette gayet ağır şartları vardır. Kadın ise yaratılışı ve mizacı itibariyle bu ağır görevin sorumluğunu taşımaya elverişli değildir.Gerçi ALLAH (cc) dilerse bir kadına da o gücü ve tahammülü ihsan edip sonra da ona peygamberlik verebilir.
Fakat bu onun yaratılışını ve mizacını bir erkek mizacına dönüştürmek demek olur. Binaenaleyh insanlar içinde peygamberlik göreviyle görevlendirilecek kimselerin de sıradan erkeklerden değil onlar arasında en seçkin en iradeli ve en güçlü kimselerden seçilmiş olması da ilâhî hikmet icabıdır. (Elmalılı Hamdi Yazır Tefsiri)
Kadının biyolojik yapısı peygamberlik vazifesine uygun değildir
Kadının biyolojik yapısı da bu ağır vazifeyi yüklenmeye uygun değildir. Kadınların belli günlerinde ibadete mani hallerinin olması ve çocuk sahibi olmaları gibi peygamberlik vazifesini yapmaya mani durumları vardır. Bu sebeple ümmetlerine hem imam hem önder hem de yeri geldiğinde kumandanlık vazifesi yapan peygamberlerin kadın olması elbette düşünülemez.
İmam-ı Eşari’ye göre ALLAH kadınlardan “resûl” göndermemiş fakat “nebi” göndermiştir
Resul; yeni bir kitap ve yeni bir şeriat ile bir ümmete veya bütün beşeriyete ALLAH tarafından Peygamber olarak gönderilmiş olan zattır.
Nebi ise; yeni bir kitap ve şeriatla gelmeyip kendinden evvelki Resûlün getirdiği kitap ve şeriatı devam ettiren Peygamberdir.
ALLAH kadınlardan resûl göndermemiştir. Fakat kadın olmak vahye engel bir hal değildir. Nitekim Cenâb-ı Hakk bazı müstesna hanımlara vahiy göndererek onları nebilerden kılmıştır.
İmam-ı Eşari’ye göre kadınlardan altı tane “nebiye” gönderilmiştir. Bunlar:
Hz. Meryem Hz. Asiye Hz. Havva Hz. Sare Hz. Musa’nın annesi Hz. Hâcer’dir. (Zebidi Tecridi Sarih Tercümesi ve Şerhi)
Kadınların cazibedar güzellikleri elçilik vazifesinin kutsiyet mahiyet ve neticesine manidir
Cenâb-ı Hakk erkeği celalî kadını cemalî sıfatlarıyla donatmıştır. İnsanda da yaratılış icabı güzele perestiş (tapma) derecesinde bir muhabbet bulunmaktadır. Cemalî sıfatların üzerlerinde fazlasıyla görünmesiyle cazibedar yaratılmış kadınlara karşı -oluşabilecek- perestiş derecesindeki muhabbet ALLAH ile kullar arasında elçilik demek olan peygamberliğin mahiyet ve ulviyetine münasip düşmeyecektir. Nitekim tarih boyunca insanlar tarafından birçok tanrıçanın ortaya çıkarılması kadındaki bu fıtri cazibe ve insandaki güzele perestiş derecesindeki muhabbet sebebiyledir.
Bütün bunlar göz önünde bulundurulduğunda Cenâb-ı Hakk’ın kadın peygamber göndermemesinde ne kadar büyük hikmetler olduğu elbette anlaşılmaktadır.
alıntı