ebeda
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ebeda

Sonu Olmayan Bir Yolda Birlikte Yürüyenlerin Sitesi
 
AnasayfaAnasayfa  Çocuğun manevi Beslenmesinde Babanın Terbiye Sorumluluğu Empty  Radyo  Latest imagesLatest images  AramaArama  Giriş yap  Kayıt OlKayıt Ol  
Son Konular
Konu Son Yazan GöndermeTarihi
Cuma Şub. 09 2024, 12:26
Cuma Şub. 09 2024, 12:25
Cuma Şub. 09 2024, 12:25
Cuma Şub. 09 2024, 12:24
Çarş. Ara. 06 2023, 12:37
Çarş. Ara. 06 2023, 12:26
Çarş. Ara. 06 2023, 12:20
Ptsi Ara. 04 2023, 15:55
Ptsi Kas. 06 2023, 20:33
Ptsi Kas. 06 2023, 20:23
Ptsi Kas. 06 2023, 20:19
Ptsi Kas. 06 2023, 20:17
Ptsi Kas. 06 2023, 20:16
Ptsi Kas. 06 2023, 20:15
Ptsi Kas. 06 2023, 20:14

 

 Çocuğun manevi Beslenmesinde Babanın Terbiye Sorumluluğu

Aşağa gitmek 
4 posters
YazarMesaj
beyza57
Dost Üye
Dost Üye
beyza57


Mesaj Sayısı : 567
Kayıt tarihi : 25/08/08
Nerden : hollanda

Çocuğun manevi Beslenmesinde Babanın Terbiye Sorumluluğu Empty
MesajKonu: Çocuğun manevi Beslenmesinde Babanın Terbiye Sorumluluğu   Çocuğun manevi Beslenmesinde Babanın Terbiye Sorumluluğu EmptyPaz Kas. 23 2008, 23:27

Günümüz araştırmacıları “kötü çocuk yoktur, kötü terbiye vardır” düstûrunda müttefiktirler. Kötü terbiye ise, öncelikle anne ve babadan gelen bir eksikliktir.
Elbette bu eksikliği, içtimâî ve fizikî çevre şartları tamamlayacaktır. Yapılan istatistikî araştırmalar, suç işleyen çocukların büyük ekseriyetini, dağılmış veya geçimsiz, kavgalı, içki, kumar, sefahet gibi kötü alışkanlıklara mağlup âile çevrelerinden gelen çocukların teşkîl ettiğini göstermektedir.
İslâm dini, çocukların doğuştan suçlu olduğunu kabul etmez. Tam tersine, yaratılışta asıl olan temizliktir, iyiliktir, mâsumluktur. “Berâati zimmet asıldır” düstûru esastır. İslâm’da, Hıristiyanlarda olduğu gibi doğuştan getirilen bir “aslî günah” anlayışı yoktur.

Aksine her insan herkeste müşterek olan ortak bir “fıtrat” (kabiliyetler mecmuası) üzere yaratılır. Çevrenin telkîn ve terbiyesiyle Yahûdî veya Hıristiyan, Türk veya Arap, iyi veya kötü olur. Bu husûs âyet ve hadîslerle ifâde edilmiştir. (1)

Şu hâlde, İslâm’a göre iyilik veya kötülük tamâmen çevreye bağlı, sonradan kazanılan bir vak’adır. Bu bir terbiye işidir. Bu sebeple İslâm terbiyeye çok ehemmiyet vermiştir.

Bir hadîste Hz.Peygamber aleyhissalâtu vesselâm: “Bir baba evlâdına güzel ahlâk kadar kıymetli bir şey (mal-mülk vs.) veremez” (2) buyurmuştur.

Bir başka hadîste de, güzel ahlâk üzere terbiye almak çocuğun baba üzerindeki hakkı olarak tesbît edilmiştir.

(3) Kur’ân-ı Kerîm de pek çok âyette, evlâtların saâdet ve şekavetlerinden baba (ve anne)yi sorumlu tutmuş; bu sorumluluklarını yerine getirmeyenlerin, kıyâmet günü ebedî bir hüsrâna mahkûm edileceklerini açık, kesin ve ürpertici tasvîrlerle haber vermiştir.

(4)

Çocukların uhrevî kurtuluş veya hüsrânlarından Cenâb-ı Hakk’ın âile reisini sorumlu tutması cidden mânidârdır ve üzerinde durulması gereken bir husûstur. Bu âyetlerden hareketle hemen şunları söyleyebiliriz:

1- Âile fertlerinin âhirette hüsrâna (zarara) uğramaları, onların dünyâda da hüsrâna düştüklerini, günahlar, cinâyetler işlediklerini ifâde eder.

2- Bunları hüsrândan (cinâyetlerden, kötülüklerden) kurtarmak kişinin gücü dâhilindedir. , bu sebeple babayı sorumlu tutuyor.

3- Bu kurtarmanın yolu güzel terbiyedir. İyi bir terbiye sâdece âhireti kurtarmaz, dünyâyı da kurtarır. Bu noktada diyebiliriz ki: âhiretteki hüsrân ile dünyâdaki suçlar, cinâyetler birbirinden kopuk değildir.

Âile reisine farz olan “iyi terbiye verme” işinin eksikliği sebebiyle dünyâda bir kısım kötülükler, cinâyetler işlenmektedir.


Kaynaklar:

1-Buhârî, Tefsir, Rûm suresi 1; İbn Hacer, Fethu’l-Bâri, 10, 130; Müslim, Kader, 22, 23

2-Hâkim, Ebu Abdillah en-Neysâbûrî (v. 405 h.), el-Mustedrek alâ’s-Sahîhayn, Haydârâbâd-Deken, 1335, 4, 263

3-bkz. el-Câmi‘u’-sağîr, (Münâvî’nin Feyzu’l-Kadîr şerhiyle), Beyrut 1972, 3, 394

4-Şu âyetler görülebilir: Tahrîm suresi, 6; Zümer suresi,15-16; Şûrâ suresi,45


İbrahim Canan (Prof.Dr.)


Sayfa başına dön Aşağa gitmek
AySeNuR
Aktif Üye
Aktif Üye
AySeNuR


Mesaj Sayısı : 144
Kayıt tarihi : 25/08/08
Nerden : İstanbul

Çocuğun manevi Beslenmesinde Babanın Terbiye Sorumluluğu Empty
MesajKonu: Geri: Çocuğun manevi Beslenmesinde Babanın Terbiye Sorumluluğu   Çocuğun manevi Beslenmesinde Babanın Terbiye Sorumluluğu EmptyPaz Kas. 23 2008, 23:38

İbrahim Canan Hoca'nın kitapları çok güzel kolay ve anlaşılır bir dili var..
Alllah razı olsun kardeşim..
selam ve dua ile
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
MaVi_GüL
Admin
Admin
MaVi_GüL


Mesaj Sayısı : 16821
Kayıt tarihi : 03/07/08

Çocuğun manevi Beslenmesinde Babanın Terbiye Sorumluluğu Empty
MesajKonu: Geri: Çocuğun manevi Beslenmesinde Babanın Terbiye Sorumluluğu   Çocuğun manevi Beslenmesinde Babanın Terbiye Sorumluluğu EmptyPtsi Kas. 24 2008, 00:31

çiçek7 Allah razı olsun çiçek7
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
mustafa43
Admin
Admin
mustafa43


Mesaj Sayısı : 12855
Kayıt tarihi : 03/07/08

Çocuğun manevi Beslenmesinde Babanın Terbiye Sorumluluğu Empty
MesajKonu: s.a   Çocuğun manevi Beslenmesinde Babanın Terbiye Sorumluluğu EmptyPtsi Kas. 24 2008, 01:12

Şu hâlde, İslâm’a göre iyilik veya kötülük tamâmen çevreye bağlı, sonradan kazanılan bir vak’adır. Bu bir terbiye işidir. Bu sebeple İslâm terbiyeye çok ehemmiyet vermiştir.

Bir hadîste Hz.Peygamber aleyhissalâtu vesselâm: “Bir baba evlâdına güzel ahlâk kadar kıymetli bir şey (mal-mülk vs.) veremez” (2) buyurmuştur.



ALLAH razı olsun beyza kardeş

elbetteki ebeveynin çok büyük önemi var din konusunda
yoksa yarın mahşerde evlat anne babadan şikayetçi olacak
bana öğretmedi haberdar etmedi diye.elbetteki mesuldür
anne ve baba.özelliklede baba

çiçek2 çiçek2
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Çocuğun manevi Beslenmesinde Babanın Terbiye Sorumluluğu
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Mum Işığıyla Terbiye Olan Genç..
» Sensizlikle Terbiye Ettim Yüreğimi
» Sensizlikle Terbiye Ettim Yüreğimi
» Bir Babanın Kızına Vasiyyeti
» Çoban Babanın Kuzucukları

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
ebeda :: Genel :: Eğitim-
Buraya geçin: