ebeda
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ebeda

Sonu Olmayan Bir Yolda Birlikte Yürüyenlerin Sitesi
 
AnasayfaAnasayfa  Ebedi Kurtuluşun Üç Altın Kuralı:"İlim, Amel, İhlas" Empty  Radyo  Latest imagesLatest images  AramaArama  Giriş yap  Kayıt OlKayıt Ol  
Son Konular
Konu Son Yazan GöndermeTarihi
Cuma Şub. 09 2024, 12:26
Cuma Şub. 09 2024, 12:25
Cuma Şub. 09 2024, 12:25
Cuma Şub. 09 2024, 12:24
Çarş. Ara. 06 2023, 12:37
Çarş. Ara. 06 2023, 12:26
Çarş. Ara. 06 2023, 12:20
Ptsi Ara. 04 2023, 15:55
Ptsi Kas. 06 2023, 20:33
Ptsi Kas. 06 2023, 20:23
Ptsi Kas. 06 2023, 20:19
Ptsi Kas. 06 2023, 20:17
Ptsi Kas. 06 2023, 20:16
Ptsi Kas. 06 2023, 20:15
Ptsi Kas. 06 2023, 20:14

 

 Ebedi Kurtuluşun Üç Altın Kuralı:"İlim, Amel, İhlas"

Aşağa gitmek 
4 posters
YazarMesaj
Cennet Çiçeği
Özel Üye
Özel Üye
Cennet Çiçeği


Mesaj Sayısı : 5244
Kayıt tarihi : 02/08/10
Yaş : 53

Ebedi Kurtuluşun Üç Altın Kuralı:"İlim, Amel, İhlas" Empty
MesajKonu: Ebedi Kurtuluşun Üç Altın Kuralı:"İlim, Amel, İhlas"   Ebedi Kurtuluşun Üç Altın Kuralı:"İlim, Amel, İhlas" EmptyÇarş. Kas. 10 2010, 21:14


Ebedi Kurtuluşun Üç Altın Kuralı:"İlim, Amel, İhlâs

Çiftçi tarlasını eker ve bekler Beklediği şey mahsuldür Ne ekmiş, ne kadar ekmişse hasat zamanı o karşılığı alacaktır Ahirette yüz ağartan bir hasat için de dünya tarlasında ilim, amel ve ihlâs bulunmalıdır

Kul tıpkı çiftçiye benzer Dünya onun tarlası, iyilik ve kötülükler ekini, ahiret ise hasatıdır Dünya tarlasına ektiği her şey ahiret mevsiminde önüne mahsul olarak konacaktır Ne bir eksik ne bir fazla

“Kim zerre kadar hayır işlemişse onu görecektir Kim de zerre kadar şer (kötülük) işlemişse onu görecektir” (Zilzal, 7-

Hasat mevsimi olan ahirette önüne konan mahsul, ebedi hayat için dönüm noktasıdır Onunla ya çocuklar gibi sevinip mutlu olur yahut idamlıklar gibi perişan

Peki nedir bereketli, verimli hasadın sırrı? Yani dünyada neyi nasıl ekmeliyiz ki ahirette biçeceğimiz mahsul bizi mutlu mesut kılsın, bizi kurtarsın?

İmam Rabbanî ks Hazretleri ebedi kurtuluş için dünyadayken üç şeyin elde edilmesi şart, diyor Bunlar ilim, amel ve ihlâs1

Bilmediğini öğrenmek

İlimden kasıt, kişinin kendisine lazım olacak kadar dinini öğrenmesidir Bu, her mükellef (büluğ çağına ermiş, aklı başında) müslüman üzerine farzdır Çünkü bilgisiz itaat olmaz

Öncelikle müslüman, iman esaslarını (Akaid) Ehl-i Sünnet alimlerin bildirdiği gibi öğrenip, varsa inanç hususundaki şüphelerini gidermelidir İmam Gazalî ks Hazretleri, bir insanın kalbine doğacak şüpheleri giderecek kadar ilim öğrenmesinin de farz olduğunu söyler2

Öyledir Çünkü inanç noktasında bozuk görüş ve şüphe taşıyan kişi tehlikede demektir Böyle birinin ne ermişliği para eder ne dervişliği O nedenle Ehl-i Sünnet alimlerin inanç esaslarıyla ilgili eserlerini okuyup, ârif zatların sohbetlerinden istifade etmelidir Ki böylece yanlış bilgilerden ve şüphelerden kurtulmak mümkün olsun

Bu arada din gibi ciddi bir meseleyi, ehil olmayan kişilerden öğrenmeye çalışmak asla doğru değildir Zira yarım doktor candan, yarım hoca dinden eder, bu herkesçe bilinir Kur’an-ı Kerim’de: “Eğer bilmiyorsanız bilenlere sorun” (Nahl, 43) buyurulur

İman esasları meselesini hallettikten sonra dini nasıl yaşayacağımız meselesi, yani Fıkıh gelir Bu ilim, İslâm dininin ibadet, insanlar arası her türlü iş ve işlemler (muamelât) ve ceza hukukuna ait hükümlerini kapsar Neyin helal neyin haram olduğunu fıkıh sayesinde öğrenir, alışveriş ve ticarette, evlenmede boşanmada islâmî ölçüleri onun sayesinde biliriz Her müslümanın bu ilimden kendisine lazım olacak kadarını öğrenmesi farzdır

Öte yandan tasavvuf erbabı kişilerin de feyz aldığı meşrebin gereklerini araştırıp öğrenmesi şarttır Tasavvuf neyi hedefler, mürşit kime denir, bir mürşidin terbiyesine giren kişinin dikkat etmesi gereken şeyler nelerdir, öğrenilmesi gerekir

İlim, gereği gibi elde edilmediği taktirde uhrevi kurtuluşun teminatı olan sacayaklarından biri eksik demektir Bu yüzden ALLAH Rasulü sav, ilimden bir mesele öğrenmeyi, bütün varlığı ile dünyadan hayırlı görmüştür3

Bildiğiyle amel etmek

Diyelim ilmi elde ettik Yani akaidimizi düzelttik, lüzumu kadar fıkıh bilgisi öğrendik Tasavvufî bilgi de edindik Yeterli mi? Elbette değil! Çünkü sırada “amel” var Yani öğrendiklerimizi hayata geçirmek, uygulamak

İlmin lazım olacağı yer işte tam burasıdır Çünkü ahirette tek geçerli akçe iyi işlerdir (salih amel) Kul öbür alemde onunla üstünlük bulur Nitekim Hz Ömer ra demiştir ki: “Dünyanın izzeti mal ile, ahiretin izzeti de salih ameller iledir”4

Ayrıca Kur’an-ı Kerim, Rabbine kavuşmayı uman kimsenin salih amel işlemesini ve ibadetlerinde hiç kimseyi Rabbine ortak koşmamasını öğütlemekte (Kehf, 110); O’na, mümin olarak salih ameller işlemiş olduğu halde ulaşanlara en yüksek dereceler ile içinde temelli kalacakları, Adn cennetlerini müjdelemektedir (Tâhâ, 75-76)

Şu halde asıl olan bilmek değil, bildiğini uygulamaktır Bu, işin en mühim kısmıdır Öğrenilen bilgiyi taviz vermeksizin yapmaya, yapılanı da devam ettirmeye çalışmak önemli bir iştir Kişi bildiğiyle amel ettiği sürece ALLAH Tealâ ona bilmediklerini öğretir Hadis-i şerifte buyurulmuştur ki:

“Bildiği ile amel eden kimseye Yüce ALLAH bilmediğini öğretir ve amelinde onu muvaffak kılar da cenneti hak eder Buna karşılık bildiği ile amel etmeyen kimse hem bildiğinde şaşar hem de amelinde muvaffak olmaz ve böylece cehennemi hak etmiş olur”5

Yalnız ALLAH rızası için yapmak

Ebedi kurtuluşumuzu temin edecek olan üç altın kuralın en önemli ayağı ise ihlâstır

İhlâs, ibadet ve davranışları gösteriş (riya) ve her türlü ikiyüzlülükten (nifak) uzak olarak sadece ALLAH için yapmaktır

ALLAH’a ortak koşmanın (şirk) büyük ve küçük diye iki kısma ayrıldığına dikkat çeken alimlerimiz, riya ile nifakı küçük şirk alt başlığı altında zikreder6

Ameline riya ve nifak karıştıran kimse için bir hadis-i kudsîde şöyle buyruluyor:

“Ben, ortağı olmaktan uzak olanların en uzağıyım Kim benim için amel eder ve başkasını da bu amele katarsa/ortak ederse hissemi o ortağıma devrederim”7

Ayrıca Rasul-i Ekrem sav Efendimiz’in buyurduğu üzere, “Amelinde şirk edene, ‘Kim için amel ettinse mükafatını ondan al!’ denir”8

Bunlar gösteriyor ki ameli amel yapan ondaki ihlâstır İhlâs niyette bulunur Niyetin yeri ise kalptir Kulun ameli niyetinin içtenlik ve samimiyeti nisbetinde değer kazanır Aynı namazı yan yana kılmakta olan iki kişiden birini diğerine üstün kılan, niyetlerindeki samimiyettir Sevgili Peygamberimizin “Ameller niyetlere göredir”9 sözü buna işaret eder

Niyetin kendisi de bir tür amel sayılır O ancak Cenab-ı Hakk’ın hoşnutluğu gözetildiğinde ihlâsa kapı açar İhlâsla yapılan az bir amel, ihlâsı tam olmayan amelden kat kat üstündür İhlâs kıymetsiz görünen bir ameli dahi çok kıymetli hale getirir

İhlâsı elde etmek, riyadan korunabilmek zor diyerek ibadet ve amelleri terk etmek doğru değildir Bu şeytanın bir oyunudur İmam Gazalî ks böyle birini, efendisi tarafından temizlesin diye verilen buğdayı “Nasıl olsa tertemiz yapamayacağım, iyisi mi bu iş kalsın” diye düşünen hizmetçinin haline benzetmiştir10 Oysa bir şeyin tamamı elde edilemiyor diye hepsi terk edilmez

İhlâs nasıl elde edilir?

İmam Rabbanî ks Hazretleri buyuruyor ki: “İlim ve amele nisbetle ruh mesabesinde olan ihlâsın tedariki muttakilerin yoluna girmeye bağlıdır”11

(__________________)

Özetleyecek olursak, herkesin ortak arzusu olan ebedi kurtuluş ancak üç şeyi kazanmaya bağlıdır Bunlar ilim, amel ve ihlâstır ve hiçbirini diğerinden ayırmak mümkün değildir Bir müslüman ahiret hasatı için dünya tarlasını ekerken bu üç önemli unsuru ihmal etmezse ALLAH’ın izniyle kurtuluşa erecektir


Semerkan Dergisi
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
MaVi_GüL
Admin
Admin
MaVi_GüL


Mesaj Sayısı : 16821
Kayıt tarihi : 03/07/08

Ebedi Kurtuluşun Üç Altın Kuralı:"İlim, Amel, İhlas" Empty
MesajKonu: Geri: Ebedi Kurtuluşun Üç Altın Kuralı:"İlim, Amel, İhlas"   Ebedi Kurtuluşun Üç Altın Kuralı:"İlim, Amel, İhlas" EmptyÇarş. Kas. 10 2010, 21:40

çiçek10 Allah razı olsun 2 çiçek10
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
mustafa43
Admin
Admin
mustafa43


Mesaj Sayısı : 12855
Kayıt tarihi : 03/07/08

Ebedi Kurtuluşun Üç Altın Kuralı:"İlim, Amel, İhlas" Empty
MesajKonu: Geri: Ebedi Kurtuluşun Üç Altın Kuralı:"İlim, Amel, İhlas"   Ebedi Kurtuluşun Üç Altın Kuralı:"İlim, Amel, İhlas" EmptyPerş. Kas. 11 2010, 09:26

Özetleyecek olursak, herkesin ortak arzusu olan ebedi kurtuluş ancak üç şeyi kazanmaya bağlıdır Bunlar ilim, amel ve ihlâstır ve hiçbirini diğerinden ayırmak mümkün değildir Bir müslüman ahiret hasatı için dünya tarlasını ekerken bu üç önemli unsuru ihmal etmezse ALLAH’ın izniyle kurtuluşa erecektir


MaVi_GüL demiş ki:
çiçek10 Allah razı olsun 2 çiçek10
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Nur_Sultan
Moderator
Nur_Sultan


Mesaj Sayısı : 3652
Kayıt tarihi : 21/09/08
Yaş : 55

Ebedi Kurtuluşun Üç Altın Kuralı:"İlim, Amel, İhlas" Empty
MesajKonu: Geri: Ebedi Kurtuluşun Üç Altın Kuralı:"İlim, Amel, İhlas"   Ebedi Kurtuluşun Üç Altın Kuralı:"İlim, Amel, İhlas" EmptyPerş. Kas. 11 2010, 10:02

mustafa43 demiş ki:
Özetleyecek olursak, herkesin ortak arzusu olan ebedi kurtuluş ancak üç şeyi kazanmaya bağlıdır Bunlar ilim, amel ve ihlâstır ve hiçbirini diğerinden ayırmak mümkün değildir Bir müslüman ahiret hasatı için dünya tarlasını ekerken bu üç önemli unsuru ihmal etmezse ALLAH’ın izniyle kurtuluşa erecektir


MaVi_GüL demiş ki:
çiçek10 Allah razı olsun 2 çiçek10
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
Ebedi Kurtuluşun Üç Altın Kuralı:"İlim, Amel, İhlas"
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Ya Ebedi Saadete Ya da Ebedi Felakete
» İhlas
» İhlas Yağdır Günlerimize
» Peygamberimizden İlim Hakkında Nasihatlar
» İslam ibadet Amel Felah...

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
ebeda :: Genel :: Serbest Kürsü-
Buraya geçin: